لوله فاضلاب خوب چه لوله ای است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با مزایا و محاسن سیستم فاضلابی پوش فیت نیک بسپار آشنا کنیم.

مزیت استفاده از سیستم فاضلابی پوش فیت نیک بسپار برای لوله های فاضلابی را می توان در موارد زیر برشمرد:

۱- نصب و اجرای آسان در مدت زمان کوتاه
۲- تعمیر و بازسازی آسان و کم هزینه
۳- وزن سبک لوله و اتصالات پوش فیت
لوله پوش فیت فرق اساسی با لوله های چدنی دارد و آن سبک بودن این لوله هاست که هم در زمان اجرا، مجریان محترم به آسانی می توانند لوله و اتصالات پوش فیت را جابجا و نصب نمایند و هم به سبک سازی ساختمان کمک می کند

۴- مقرون به صرفه بودن پوش فیت
سیستم پوش فیت نیاز به هیچ مواد جانبی برای نصب ندارد مثلا لوله های چدنی نیاز به سرب و کنف دارند، لوله های پلیکا نیاز به چسب دارند. بنابراین هزینه و زمان اجرای پوش فیت کمتر است.

۵- صیقلی و لغزنده بودن داخل لوله های پوش فیت
داخل لوله های چدنی به علت اصطکاکی که بر اثر تراشه ها و پلیسه ها به وجود می آید موجب رسوب گذاری و به تدریج تنگ تر شدن مسیر لوله می شود ولی سیستم پوش فیت از این عیب مستثنی است.

۶- مقاوم در مقابل زلزله
لوله و اتصالات پوش فیت با اورینگ مخصوصی که در سرکاسه (مادگی) وجود دارد داخل هم کوبل می شوند به همین دلیل از انعطاف بالایی در نقطه اتصال برخوردار است که در صورت تکان خوردن سیستم لوله کشی، آسایبی به آن وارد نمی شود.

اما در لوله های فاضلابی پلی اتیلن، چون اتصال ها به وسیله جوش حرارتی است، با کوچکترین تکان یا لرزش از هم جدا می شوند.

۷- کم صدا بودن سیستم پوش فیت
داخل لوله های پلیکا، پلی اتیلن و چدنی صدای جریان آب بسیار است و در زمان های سکوت شب بسیار آزار دهنده است اما در لوله های پوش فیت نیک بسپار چنین مشکلی وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *