۱۰ نکته اساسی از اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان و سیستم فاضلابی پوش فیت به شرح زیر است:

۱- سرعت تخلیه سیستم فاضلابی پوش فیت باید مناسب باشد، سرعت تخلیه با فشار زیاد یا کم مشکل زا است.

۲- لوله کشی صحیح سیستم پوش فیت از رسوب گذاری مواد در لوله ها جلوگیری می کند
( از مخزن رسوب گیر مناسب استفاده کنید تا مواد جامد و زائده های موجود در فاضلاب راه لوله را نبندند و لوله گرفته نشود.)

۳- ابعاد متناسب و درست داکت و بست ها در سیستم پوش فیت ، مسأله مهمی محسوب می شود، اگر از لوله های عمودی پوش فیت استفاده کردید حتما آن ها را از داخل داکت عبور دهید و با بست های مناسب و روکش دار لوله ای زیر سقف را خوب مهار کنید ( روکش بست ، از لغزش و حرکت لوله جلوگیری می کند)

۴- سیستم فاضلابی پوش فیت باید قابلیت کنترل سطح فشار داخل شبکه را به منظور ایجاد هماهنگی رانش و مکش هوا در هنگام تخلیه فاضلاب دارا باشد. سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان باید جوابگوی سطح فشار شبکه بوده و هماهنگی بین رانش و مکش هوا برای تخلیه فاضلاب وجود داشته باشد.

۵-اختصاصی بودن سیستم فاضلاب هر ساختمان برای خود امری بسیار با اهمیت است به طوری که لوله ها و انشعابات هر ساختمان باید برای خودش باشد و از همسایگی های اطراف گذر نکند.

۶- چنان چه ساختمان شما از تعداد طبقات و واحد های زیادی در راستای عمودی برخوردار است لزومی به نصب سرعت گیر برای لوله های فاضلاب وجود ندارد. در ساختمان های مسکونی لوله های طبقات بالا نباید از قسمت های مسکونی واحد های پایین عبور کند.

۷- آب بندی و هوا بندی سیستم فاضلاب برای منتشر نشدن بوی بد و نیز منتقل نکردن آلودگی های فاضلاب به داخل محیط و تامین سلامت ساکنین امری بسیار ضروری می باشد که این مشکل درسیستم فاضلابی پوش فیت نیک بسپار کلا وجود ندارد

۸- با جای گذاری کردن عایق و ضربه گیرهای ورقی در زیر لوله ها مقاومت لوله افزایش پیدا می کند، هم چنین پوشاندن روی لوله کشی فاضلاب باعث آسیب پذیر شدن لوله و سختی دسترسی ثانویه به آن ها می شود.

۹- انتخاب مسیر نامناسب در لوله کشی فاضلاب منجر به ترکیدگی لوله می شود با راهنمایی مهندسین ناظر یا مجری های مجرب ، مسیر صحیح لوله کشی (عمودی یا افقی) را با توجه به محل انتخاب کنید.

۱۰- لوله ها نباید وزن زیادی را متحمل شوند در هنگام لوله کشی این مسئله را لحاظ کنید تا از بروز خطرات بعدی پیشگیری شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *